Przejdź do treści

01

Rodzaj transportu

Krajowy
W granicach Polski
Selected
Międzynarodowy
Transport przekraczał granice Polski
Selected
02

Powód noty obciążeniowej

Darmowy
Niepodstawienie się na załadunek
Płatny
Opóźnienie w przewozie
Płatny
Spóźnienie na załadunek
Płatny
Wydłużenie terminu płatności w związku ze zbyt późnym dosłaniem dokumentów przewozowych / kara umowna za zbyt późne dosłanie dokumentów
Płatny
Brak dodatkowego wynagrodzenia za długotrwałe oczekiwanie na załadunek (zazwyczaj przed upływem 24/48 h od momentu podstawienia się na załadunek)
Płatny
Odjazd z miejsca załadunku z powodu braku załadunku - Brak kary umownej w Umowie *
Płatny
Kradzież / Utrata / Zaginięcie przesyłki
Płatny
Przeładowanie pojazdu
Płatny
Uszkodzenie
Płatny
Ubytek ilościowy
Płatny
Rozliczenie palet Prawo przewozowe Konwencja CMR
Płatny
Rozładunek w niewłaściwym miejscu lub wydanie przesyłki niewłaściwej osobie
Rozpocznij
Uwaga – algorytm nie zakłada wystąpienia uzgodnionej przez strony kary umownej, W praktyce niektóre firmy transportowe lub spedycyjne mają w Ogólnych Warunkach Umowy/Regulaminu zastrzeżone kary umowne (np. za opóźnienie, za niedostarczenie dokumentów w terminie). Kara umowna może więc dotyczyć i błędnego rozładunku, choć zawsze należy sprawdzić, czy taka klauzula nie stoi w sprzeczności z przepisami Prawa przewozowego – zwykle nie stoi, o ile nie narusza bezwzględnie obowiązujących przepisów (np. nie pozbawia odbiorcy/nadawcy podstawowych roszczeń).
Płatny
Pojazd niedostosowany do zlecenia Prawo przewozowe Konwencja CMR
02

Powód noty obciążeniowej

Darmowy
Rozładunek w niewłaściwym miejscu lub wydanie przesyłki niewłaściwej osobie
Rozpocznij
Uwaga – algorytm nie zakłada wystąpienia uzgodnionej przez strony kary umownej, W praktyce niektóre firmy transportowe lub spedycyjne mają w Ogólnych Warunkach Umowy/Regulaminu zastrzeżone kary umowne (np. za opóźnienie, za niedostarczenie dokumentów w terminie). Kara umowna może więc dotyczyć i błędnego rozładunku, choć zawsze należy sprawdzić, czy taka klauzula nie stoi w sprzeczności z przepisami Prawa przewozowego – zwykle nie stoi, o ile nie narusza bezwzględnie obowiązujących przepisów (np. nie pozbawia odbiorcy/nadawcy podstawowych roszczeń).
Płatny
Opóźnienie w dostawie
Płatny
Spóźnienie na załadunek
Płatny
Niepodstawienie się na załadunek
Płatny
Wydłużenie terminu płatności w związku ze zbyt późnym dosłaniem dokumentów przewozowych / kara umowna za zbyt późne dosłanie dokumentów
Płatny
Brak dodatkowego wynagrodzenia za długotrwałe oczekiwanie na załadunek (zazwyczaj przed upływem 24/48 h od momentu podstawienia się na załadunek)
Płatny
Odjazd z miejsca załadunku z powodu braku załadunku - Brak kary umownej w Umowie *
Płatny
Uszkodzenie towaru
Płatny
Utrata / kradzież / zaginięcie przesyłki
Płatny
Przeładowanie pojazdu - Konwencja CMR
Płatny
Ubytek ilościowy
Płatny
Rozliczenie palet - Prawo przewozowe Konwencja CMR
Płatny
Pojazd niedostosowany do zlecenia Prawo przewozowe Konwencja CMR

Jak to działa?

1

Odpowiedz na kilka pytań

Odpowiedz na pytania dotyczące noty obciążeniowej. Zajmuje to do 7 min

2

Poznaj rozwiązanie

Odpowiedz na pytania dotyczące noty obciążeniowej. Zajmuje to do 7 min

3

Wygeneruj wniosek

Odpowiedz na pytania dotyczące noty obciążeniowej. Zajmuje to do 7 min

4

Zrelaksuj się

Automatycznie wygenerowany wniosek, który możesz wysyłać do adresata.